Unutmadık | Unutmayacağız | Hep Hatırlayacağız  #unutmayacağız | Kimler Geldi Kimler Geçti….. Unutmadık | Unutmayacağız | Hep Hatırlayacağız #unutmayacağız | Kimler Geldi Kimler Geçti…..

24-Nov-2017
Toplam: 1848 biyografi

Fecri Ebcioğlu

Kategori F, Müzik
Dogum Tarihi 02.03.1927
Ölüm Tarihi 06.03.1989
Öleli tam 18 gün 8 ay 28 yil Olmus :(
Görüntülenme: 957
Paylaş

Biyografisi


Fecri Ebcioğlu (d. 2 Mart 1927, İstanbul – ö. 6 Mart 1989) Türk besteci, şarkı sözü yazarı, aranjör, DJ ve şarkıcı,eski kaleci. 1960’lı yıllarda Türk popüler müziğine damgasını vurmuş müzik insanı.
1961 yılında Bob Azzam’ın “C’est écrit dans le Ciel” adlı parçasına Türkçe sözler yazıp “Bak Bir Varmış Bir Yokmuş” adıyla İlham Gencer’e söyletmesi ile Türk Popu’nu başlatmıştı. Bu parça Türkçe söylenmiş ilk pop şarkısıdır. O tarihe kadar bu tarz parçalar yine Türk şarkıcılar tarafından orijinal dillerinde yani İngilizce, İspanyolca, Fransızca ve İtalyanca söyleniyordu.
1960’ların başında Fecri Ebcioğlu ve Sezen Cumhur Önal birlikte yabancı şarkılara Türkçe söz yazma modasını başlattılar, böylece 10 yıl kadar sürecek olan “aranjman” müzik akımının öncüleri oldular. Fecri Ebcioğlu Ajda Pekkan Ay-feri, İlham Gencer, Selçuk Ural gibi şarkıcılara Türkçe sözlerle Avrupa şarkılarını söyletirken, Marc Aryan ve Adamo gibi Avrupalı sanaçlılara da Türkiye’ye geldiklerinde kendi parçalarına Türkçe sözler yazarak plak doldurttu.
Gençliğinde kalecilik yapmış ve bir dönem Fenerbahçe’de forma giymiştir. İstanbul Levent’te hayatının bir bölümünü geçirdiği sokağa adı verilmiştir.

Hayatı [değiştir]

2 Mart 1927 yılında İstanbul’un Cihangir semtinde dünyaya geldi. Evin tek erkek çocuğu olduğu için el üstünde büyütülmüştü. Müziksever bir ailesi vardı, annesi ut çalıyordu evde Türk müziği hiç eksik olmazdı. Babıali’de bir kırtasiyeci dükkânı işleten babası alafranga müziğin düşmanıydı ve sırf bu nedenle eve radyo almıyordu. Buna rağmen evlerine çok yakın olan ‘Ege Bahçesi’ nden duyulan alafranga müzikler küçük Fecri’yi etkileyecekti. Hep bir sanatçı olmayı düşleyen Fecri ortaokul ve lise’yi Taksim’de okur. Cihangir yıllarından bir arkadaşı da Gazanfer Özcan’dı. Aile sonra Cağaloğlu’na taşınır, yazları ise Anadoluhisarı’ndaki konaklarında geçirirler. Bu yıllarda futbolla ilgilenir, Anadoluhisarı’nda lakabı “Kedi kaleci”dir ve Fenerbahçe futbol takımının kadrosuna seçilmiştir. Sonra çeşitli takımlarda birkaç sene daha kalecilik yapmıştır. Hisar’daki arkadaşlarından biri de Ergun Sav’dır (emekli diplomat) ve onun Küçüksu gazinosunda piyano çalıp şarkı söylediğini gayet iyi hatırlamaktadır.
1944 yılında 17 yaşındayken Babıali’de ‘Öz Fenerbahçe’ dergisinin yazı işleri müdürü olarak iş yaşamına başlamıştı, burada ilk tanışı Halit Kıvanç olmuştu. 1950’lerin başında Yeşilköy Hava Limanı’nda bir havayolu şirketinde çalışmaya başladı. Şirket onu kurs için 1953’te ABD’ye gönderdiğinde, orada da müziğe olan ilgisi devam etti, akşamları TV ve DJ’lik kurslarına devam etti, TV’lerda takdimcilik yaptı. 1956’da Türkiye’ye dönünce DJ olarak çalıştı. 1957-1960 yıllrı arasında Önce Yeni Sabah sonra da Hürriyet gazetelerinde müzik yazıları yazdı. 1961’de İstanbul Radyosu’nda haftalık bir müzik programı yapmaya başladı, ‘Çay Saati Melodileri’ adlı bu programda çaldığı plakların bir kısmını Amerikan Haberler Merkezi’nden temin ediyor, çoğunluğunu da dinleyicilerin gönderdiği plaklar arasından seçiyordu. Salı günleri yayınlanan ve bir saat süren bu radyo programı dinleyici rekorları kırmış ve Türkiye’de birçok şarkının sevilmesine yol açmıştı. Özellikle ithal plaklara ulaşmanın kolay olmadığı bir tarihte program büyük bir eksikliği gideriyordu.
Şarkı sözü yazarlığına başlaması ise şöyle olmuştu; Avrupa ülkelerinde popüler olmuş parçaların her ülkede o ülkenin diliyle de söylendiği ve çok beğenildiği konusu zaten uzunca bir süredir aklını kurcalıyordu. 1960’da Hollanda’dan dönerken Bob Azzam’ın o günlerin popüler şarkısı C’est Ecrit Dans Le Ciel’ine Türkçe sözler yazmaya başladı ve bunları uçak biletinin arkasına (başka bir söylentiye göre de sigara paketinin arkasına) karalayıverdi, parçanın adını da Bak Bir Varmış Bir Yokmuş yapmıştı. İstanbul’a indiğinde arkadaşı İlham Gencer’in çalıştığı gece klübü “Çatı” ya gittiğinde kendisinden bir şarkı isteği yapılmıştı. Orada bu parçayı söylediğinde önce şaka yapıyor zannedilmiş sonra da şarkıyı defalarca tekrar etmek zorunda kalmış. İlham Gencer bu şarkıyı plak yaptığında Türkiye’de bir ilk gerçekleşiyor ve ilk kez bir pop şarkısı Türkçe sözlerle söylenmiş/plağa alınmış oluyordu. Bunun arkası gelecekti. 1964 yılında Belçika’lı şarkıcı Adamo konser için İstanbul’a geldiğinde onun meşhur şarkısı Tombe La Neige’i de Türkçeleştirmişti. Adamo kendi şarkısını Her Yerde Kar Var adıyla Türkçe okuyunca Atlas Sinemasında yer yerinden oynadı, şarkının plağı yok sattı. Şarkılarını Fransızca ve İspanyolca söyleyen İzmir’li şarkıcı Dario Moreno’ya da ilk kez Türkçe sözler yazdı, bunlar Deniz ve Mehtap ve Her Akşam Votka, Rakı ve Şarap’tı.
1965 yılında o tarihlerde henüz çok tanınmamış bir sinema oyuncusu olan Ajda Pekkan’a “Her Yerde Kar Var” ve “Onyedi Yaşında” şarkılarını verdi ve plak yaptırttı. (Ajda Pekkan 1963 yılında Ses Dergisi’nin kapak yıldızı yarışmasında birinci seçilerek aynı yıl ilk filmini çekmişti) Daha sonra Pekkan için yazdığı Strangers in the Night ın aranjmanı olan İki Yabancı hit oldu ve arkası geldi, Ebcioğlu Ajda Pekkan için onlarca aranjman daha yapacaktır. 1960’larda popüler müzikle ilgili her alanda onu görürüz. Şarkı sözü yazarlığı, müzik festivalleri ve yarışmalarında sunuculuk dışında onlarca filmin de müziklerini yapmıştır. 1968’e kadar müziklerini yaptığı filmler arasında Acı Hayat, Suçlular Aramızda, Yılanların Öcü ve Susuz Yaz gibi filmler de vardı. Bu arada İstanbul Radyosundaki DJ’lik çalışmaları devam ediyor pazarları yayınlanan “Dinleyici İstekleri” programına haftada 6.000 mektup geliyordu. Fecri Ebcioğlu aynı zamanda Türkiye’nin ilk TV sunucusudur, 1956 yılında İstanbul’da deneme yayınlarına başlayan İTÜ televizyonunda ‘Ebcioğlu Show’ u uzunca bir zaman sunmuştu. Hatta şarkıcı Gönül Yazar’a bu televizyonda ilk play-back’i de o yaptırtmıştı. TRT ile devam eden televizyon serüveni ‘Yedi Tepeden’ ‘Biz Bize’, ‘Laf Lafı Açar’ (1978) ve ‘Hatıralar’ (1984) adlı show programları ile devam etti.
58 yaşında felç geçirerek Çapa Hastanesi’nde uzun bir süre yattı. Boynundan aşağısını hareket ettiremiyordu ancak büyük bir azimle iki yıl içinde ayağa kalktı. Artık Levent’e taşınmıştı. 6 Mart 1989 tarihinde Levent’teki evinde kalp krizi geçirerek öldü. Evinin bulunduğu sokağa adı verilmiştir; “Fecri Ebcioğlu sokak”.[1][2][3][4]
Diğer aranjörler [değiştir]

Fecri Ebcioğlu 1961 yılında Fransız şarkıcı Bob Azzam’ın “C’est écrit dans le Ciel” adlı Fransızca şarkısına Türkçe sözler yazarak “Bak Bir Varmış Bir Yokmuş” adıyla İlham Gencer’e söyletmişti. Böylelikle Türkiyede bir ilk gerçekleşiyordu ve ilk kez yabancı dilde yazılmış bir şarkı Türkçe sözlerle plağa alınıyordu. Artık müzikte Türk Popu dönemi başlamıştı. İlk aranjmanı yapmak Ebcioğlu’na nasip olmuştu ama piyasada güçlü bir rakibi daha vardı o da Sezen Cumhur Önal’dı. Her ikisi de canla başla yabancı şarkılara Türkçe sözler yazma yarışına giriştiler. Aralarında tatlı bir rekabet de vardı. Hatta sanatçıları bile paylaşmışlardı. Ajda Pekkan, Gönül Turgut, Ay-feri gibi bazı sanatçılar Fecri Ebcioğlu’nun söz yazdığı sanatçılar grubuna dahilken aralarında Berkant, Özdemir Erdoğan, Kamuran Akkor, Ertan Anapa ve Selçuk Ural’ın da bulunduğu bir diğer grup ise Sezen Cumhur Önal’ın şarkı sözü yazdığı diğer sanatçı grubunu oluşturuyorlardı.Tarzları da birbirine çok benziyordu. Örneğin her ikisi de Türkiye’ye konser için gelen Avrupa’lı şarkıcıların kendi bestelerine Türkçe söz yazıp yine kendilerine söyletiyorlar ve plak doldurtuyorlardı. Şarkı söylettikleri Avrupalı şarkıcıları da neredeyse paylaşmışlardı. Fecri Ebcioğlu Adamo, Marc Aryan ve Juanito’yu angaje etmişken Sezen Cumhur Önal da Patricia Carli ve Peppino Di Capri ve Sacha Distel’e plak doldurtuyordu. Ufak tefek çakışmalar da olmuyor değildi. Örneğin 1966 yılında Fecri Ebcioğlu Patricia Carli’nin Les Mal Aimés adlı şarkısının aranjmanını “İlkokulda Tanışmıştık” adıyla yapmış ve Ajda Pekkan’a plak doldurtmuştu. Sezen Cumhur Önal ise aynı yıl Patricia Carli’yi bizzat stüdyoya sokarak kendi parçası Les Mal Aimés’in iki ayrı Türkçe versiyonunu plak haline getirmişti bunlar “Boğaziçi” ve “Özlerim İstanbul’u” idi.
Aranjman akımının (modasının) bu iki öncüsü Fecri Ebcioğlu ve Sezen Cumhur Önal’a bir süre sonra Fikret Şeneş ve Ülkü Aker, 1970’lerde de Norayr Demirci katıldı. Uzun yıllar bu alanda sadece bu isimler etkili oldu.
Aranjmanını yaptığı şarkılar [değiştir]

Tümünün sözlerini Fecri Ebcioğlu yazmıştır.
1961 – “Bak Bir Varmış Bir Yokmuş” – Yorumcu: İlham Gencer, Müzik: Bob Azzam (orj.C’est écrit dans le Ciel) Not: Bu single ilk önce taş plak da denen 78 devirlik büyük plak şeklinde basılmıştı (Gramofon Ltd.Şirketi LA 345b) , sonradan vinil 45’lik plak olarak da basıldı. İlham Gencer’e “Karakediler” vokal grubu eşlik ediyordu.
1964 – “Göz Göz Değdi Bana” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Ben Raleigh (orj. Not Responsible) Serengil Plak 10001 B-Yüzü
1965 – “Her Yerde Kar Var” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcoğlu – Müzik: Salvatore Adamo (orj. Tombe La Neige) Serengil Plak 10007 A-Yüzü
1965 – “Onyedi Yaşında” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcoğlu – Müzik: Del Preto Serengil Plak 10007 B-Yüzü
1966 – “İstanbul Kızları” – Yorumcu: Dario Moreno, Söz: Fecri Ebcioğlu
1966 – “Her Akşam Sarhoş” – Yorumcu: Dario Moreno, Müzik: Guy Bertret – J. Nilovic, Söz: Fecri Ebcioğlu (orijinali: Y’a du Travail)
1966 – “Deniz ve Mehtap” (Aşkımız Bitti- Deniz ve Mehtap) – Yorumcu: Dario Moreno, Müzik: André Borly/Armand Canfora/Michel Jourdan, Söz: Fecri Ebcioğlu, Barclay Plak. (Orijinali: Les Mouettes de Mykonos)
1966 – “Moda Yolunda” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Marc Aryan (orj. Ma Loulou) Odeon Plak 706 A-Yüzü
1966 – “Serseri” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Charles Aznavour Odeon Plak 706 B-Yüzü
1966 – “Seviyorum” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: P. Sezian Odeon Plak 707 A-Yüzü
1966 – “İlkokulda Tanışmıştık” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Patricia Carli (Orijinali Les Mal Aimés) Odeon Plak 707 B-Yüzü (Patricia Carli de bu kendi şarkısını bu kez Sezen Cumhur Önal’ın Türkçe sözleriyle “Özlerim İstanbul’u” adıyla plak yapmıştı)
1967 – “Sensiz Olmam” – Yorumcu: Ayten Alpman,
1967 – “Kim İçin Ne İçin” – Yorumcu: Gönül Turgut, Müzik: Tony Cucchiara ( Se Voui Andare Vai)
1967 – “Arkadaşımın Aşkısın” – Yorumcu: Juanito, Gönül Yazar Müzik: Enrico Macias/Rene Pascal blank (orj. La Femme de Mon Ami)
1967 – “Gardiyan” – Yorumcu: Juanito, Müzik: Ramon Cabrera
1967 – “Yaşanmaz Aynı Evde” – Yorumcu: Tanju Okan, Müzik: C. Carson Parks, (orj. Something Stupid)
1967 – “İki Yabancı” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Charles Singleton – Bert Kaempfert, (orj. Strangers in the Night) Regal Plak 5002 A-Yüzü
1967 – “Dönmem Sana” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Jo Van Wetter Regal Plak 5003 A-Yüzü
1967 – “İlk Aşkım” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Hervé Vilard Regal Plak 5003 B-Yüzü
1967 – “Sevdiğim Adam” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Charles Aznavour Regal Plak 5027 B-Yüzü
1968 – “Dünya Dönüyor” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Marc Aryan (orj. Volage Volage) Regal Plak 5041 A-Yüzü
1968 – “Üç Kalp” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Patricia Carli Regal Plak 5041 B-Yüzü
1968 – “Kimdir Bu Sevgili” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Marc Aryan (orj. Un Petit Slow) Regal Plak 5051 A-Yüzü
1968 – “Onu Bana Bırak” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Patricia Carli Regal Plak 5051 B-Yüzü
1968 – “Boş Sokak” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Udo Jürgens (orj. The Music Played) Regal Plak 5057 A-Yüzü
1968 – “Çapkın” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: P. Peters Regal Plak 5057 B-Yüzü
1968 – “Oyalama Beni” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Tony Del Monaco. “Ajda” albümünden. REGAL LRZT 705
1968 – “Saklambaç” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: H. Mancini, J. Mercer.(Orj. Charade) “Ajda” albümünden. REGAL LRZT 705
1968 – “Sarhoş” – Yorumcu: Dario Moreno, Müzik: G. Bertret – J. Nilovic, Söz: Fecri Ebcioğlu
1968 – “Böyle Gelmiş Böyle Geçer” – Yorumcu: Gönül Akkor, Müzik: Rahbani Brothers, (orj. Al Bint Chalabiya) Sahibinin Sesi Plak
1968 – “Babam Gibi” – Yorumcular: Tanju Okan & Rüçhan Çamay, Müzik: Lee Hazlewood, Odeon Plak.
1968 – “Bu Ne Biçim Hayat” – Yorumcu: Semiramis Pekkan (ayrıca Ebcioğlu da seslendirdi), Müzik: Gene Raskin, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Those Were the Days)
1968 – “Gölgen Yeter Bana” – Yorumcu: Rüçhan Çamay, Müzik:Patricia Carli, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Le Petit Chien)
1968 – “Cennet Yolu” – Yorumcu: Alpay, Müzik: Vital Francisco Lopez, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Esperame en el Cielo)
1968 – “Gel Esmerim” – Yorumcu: Okyay, Müzik: Salvatore Adamo, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Viens Viens ma Brume)
1968 – “O Adam” – Yorumcu: Rüçhan Çamay, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Melina)
1968 – “Hayat Üç Perdedir” – Yorumcu: Tanju Okan, Müzik: Hervé Vilard, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Il Reviendra le trés joli bateau)
1969 – “Kim Silecek Bu Yaşları” – Yorumcu: Tayfun, Müzik: Tite Curet Alonso, (orj. All of a Sudden)
1969 – “Ne Tadı Var Bu Dünyanın” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: P. Peter, A. White, (orj. Jovankee), Regal Plak 5061 A-Yüzü
1969 – “Mesut Ol Sen” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Tony Osborne,, (orj. Blue Bolero) Regal Plak 5061 B-Yüzü
1969 – “İki Yüzlü Aşk” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Franco Semel Regal Plak 5062 A-Yüzü
1969 – “Erkekleri Tanıyın” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Aris San Regal Plak 5062 B-Yüzü
1969 – “Durdurun Şu Zamanı” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Skornik Owen, (orj. Too Many Tears) Regal Plak 5066 A-Yüzü
1969 – “Yaşamak Ne Güzel Şey” – Yorumcu: Ajda Pekkan Söz: Fecri Ebcioğlu – Müzik: Roberts Regal Plak 5066 B-Yüzü
1969 – “Bu Bir Başka Masal” – Yorumcu: Juanito, Müzik: Enrico Macias, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orj. Par ton Preamier Baiser)
1970 – “Birazcık Yüz Ver” – Yorumcu: Gönül Turgut, Müzik: Rahbani Brothers, (orj. Al Oudal el Mensiyyi)
1971 – “Kumsaldaki İzler” – Yorumcu: Juanito, Müzik: Marfisi/B. Bacara/Darbal (orj. Solenzera)
1972 – “Palyaçodan Başka Neyim” – Yorumcu: Gökhan, Müzik: Claudio Mattone, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Il Cuore é uno zingaro)
1973 – “Öğretmenim” – Yorumcu: İstanbul Gelişim Orkestrası, ayrıca Nilüfer ve Rana Alagöz. Müzik: Irene Sheer (Orijinali: Goodbye Mama).Söz: Fecri Ebcioğlu[5]
1974 – “Körebe” – Yorumcu: Nilüfer, Beste : Sebastian Lana Michaele (orj. Emmene-Moi Demain Avec Toi)
1977 – “Eylül’de Gel” – Yorumcu: Alpay, Müzik: Marc Aryan (or. Qu’un Peu d’Amour)
1987 – “Hayalimdeki Resim” – Yorumcu: Alpay, Müzik: Christos Skaltsounakis (or. Imerologio Monaxias)
19.. – “Artık Yalnızım” – Yorumcu: Juanito, Müzik: Daniel Bevilacqua, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu, (Orj.J’ai Entendu La Mer).
19.. – “Son Şarkım” – Yorumcu: Juanito, Müzik: Enrico Macias-M.Ayela, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu, (orj.Non Je n’ai Rien Oublie).
19.. – “Duyduk Duymadık Demeyin” – Yorumcu: Ercan Turgut, Müzik: V.Vasiladi, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu (Not: Sezen Cumhur Önal da aynı şarkının başka bir aranjmanını yapmıştı.
Not: Fecri Ebcioğlu Marc Aryan’ın Ma Loulou adlı şarkısının aranjmanını 2 kez yapmıştı. Ajda Pekkan için 1966 yılında yaptığı aranjmanın adını Moda Yolunda koymuştu. Şarkının kendi bestecisi Marc Aryan’a 1968 yılında Türkçe sözlerle söylettiği aranjmanın adını ise Moda Yolu yapmıştı.
Sözlerini yazdığı yabancı besteler [değiştir]

Bu yabancı şarkıların sözlerini Fecri Ebcioğlu yazarken, aranjmanlarını değişik aranjörler yapmışlardır.
19.. – “Oyna Kalbim Oyna”, Yorumcu: Kamuran Akkor & Vasfi Uçaroğlu Orkestrası, Aranjman: Nurhan Akgün, Söz: Fecri Ebcioğlu, Sahibinin Sesi Plâk,
19.. – “Arkadaş Yok”, Yorumcu: Kamuran Akkor & Vasfi Uçaroğlu Orkestrası, Müzik: Mattone-Franco Migliacci, Aranjman: Turgut Dalar, Söz: Fecri Ebcioğlu, Sahibinin Sesi Plâk.
Sözlerini yazdığı Türk besteleri [değiştir]

1963 – “Abidik Gubidik Twist” – Yorumcu: Öztürk Serengil, Beste: Şerif Yüzbaşıoğlu, Söz: Fecri Ebcioğlu. “Diskofon Plak”tan 1964’te çıkan parça önce 1963’te Osman F. Seden’in yönettiği Beni Osman Öldürdü adlı filmde duyuldu sonra plak yapıldı.
1970 – “Kalbi Kırık Serseri” – Yorumcu: Nesrin Sipahi, Beste: Norayr Demirci, Söz: Fecri Ebcioğlu.
1970 – “Vur Patlasın Çal Oynasın” – Yorumcu: Semiramis Pekkan, Beste: Süheyl Denizci, Söz: Fecri Ebcioğlu.
1971 – “Hata Bende” – Yorumcu: Gökhan Abur, Beste: Selmi Andak, Söz: Fecri Ebcioğlu.
Sözlerini yazıp bestesini yaptığı Türkçe şarkılar [değiştir]

1968 – “Boşvermişim Dünyaya” – Yorumcu: Ajda Pekkan & Güneri Tecer, Beste:Fecri Ebcioğlu, Söz: Fecri Ebcioğlu
1968 – “Tik Tak” – Yorumcu: Fecri Ebcioğlu, Beste:Fecri Ebcioğlu, Söz: Fecri Ebcioğlu
1971 – “O Yaz Gecesi” – Yorumcu: Gönül Turgut, Beste:Fecri Ebcioğlu, Söz: Fecri Ebcioğlu.
19.. – “Bebek” – Yorumcu: Nesrin Sipahi & Juanito, Beste: Fecri Ebcioğlu, Söz: Fecri Ebcioğlu.
Avrupalı şarkıcılara yaptığı aranjmanlar [değiştir]

Fecri Ebcioğlu 1960’lı yıllarda Türkiye’ye gelip giden Avrupalı şarkıcıların kendi parçalarına Türkçe sözler yazarak aranjmanlarını yapmış ve sanatçıların kendilerine okutarak plak yaptırmıştır. Onlardan bazıları:
1964 – “Her Yerde Kar Var” – Yorumcu: Salvatore Adamo, Müzik: Salvatore Adamo (orj. Tombe La Neige), Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. Sahibinin Sesi Plak
1967 – “Sen Sevme Beni” – Yorumcu: Salvatore Adamo, Müzik: Salvatore Adamo, (orj. Amour Perdu). Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. Sahibinin Sesi Plak
1968 – “Moda Yolu” – Yorumcu: Marc Aryan, Müzik: Marc Aryan, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orj. Ma Loulou)
1968 – “Dünya Dönüyor” (Atlı Karınca) – Yorumcu: Marc Aryan, Müzik: Marc Aryan (org. Volage Volage), Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu (TKO Music Publishing)
1966 – “Sensiz” – Yorumcu: Luigi, Müzik: Jack Gauty, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Nadine)
1968 – “Yazık Sana” – Yorumcu: Mercedes, Müzik: Rulz Pablo Beltran, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. (orijinali: Sway)
“İsmini Haykırıyorum” – Yorumcu: Salvatore Adamo, Müzik: Salvatore Adamo (orj. Ton Nom), Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu. Sahibinin Sesi Plak
“Doğum Günün Kutlu Olsun” – Yorumcu: Marc Aryan, (orj. Feliz Cumpleanos). Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
“Mersi” – Yorumcu: Marc Aryan, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
“Ayşe, Fatma, Semra (Eski aşıklar)” – Yorumcu: Marc Aryan, (orj. Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu)
“Kalbin Yok Mu?” – Yorumcu: Marc Aryan, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
“Yalancısın” – Yorumcu: Marc Aryan (Orj. Si J’Etais Sur) , Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
“Nasıl Evlenirsin Bu Lisanla” – Yorumcu: Marc Aryan (orj.Giorgina), Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
“Kimdir bu sevgili” – Yorumcu: Marc Aryan (orj. Un Petit Slow) , Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
“Dinle Yavrucuğum” – Yorumcu: Marc Aryan (Tu es une Petite Fille’in aranjmanı) Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu
Fecri Ebcioğlu’nun seslendirdiği şarkılar [değiştir]

Fecri Ebcioğlu Türk şarkıcılar için çok sayıda aranjman yapmış, şarkı sözleri yazmıştı. Bunların yanı sıra bu aranjmanlardan bazılarını da bizzat kendisi selendirmişti. Fecri Ebcioğlu’nun seslendirdiği aranjmanlardana bazıları şunlardır: (45’lik plaklar) [6]
“Bugün Varız, Yarın Yokuz” – Rika Zarai’nin Hava Naguila adlı şarkısı’nın Türkçe aranjmanı.
“Bu Ne Biçim Hayat” – Mary Hopkin’in Those Were the Days adlı şarkısı’nın Türkçe aranjmanı. Müzik: Gene Raskin, Grafson plak. 1968.
“İçtim İçtim Kendimden Geçtim” – Nana Mouskouri’nin Vole Vole Farandole adlı şarkısı’nın Türkçe aranjmanı.
“Kimdir Bu Sevgili” – Marc Aryan’ın Un Petit Slow adlı şarkısı’nın Türkçe aranjmanı.
“Dünya Dönüyor” – Marc Aryan’ın Volage Volage adlı şarkısı’nın Türkçe aranjmanı. 1968.
“Zengin Olsaydım” – Yorumcu: Fecri Ebcioğlu, Müzik: Hubert Ballay, Sözler: Fecri Ebcioğlu, Odeon Plak
“Tik Tak” – Yorumcu: Fecri Ebcioğlu, Beste:Fecri Ebcioğlu, Söz: Fecri Ebcioğlu (1968).
“İçelim Arkadaşlar – Kime Kaldı Bu Dünya” – Yorumcu: Fecri Ebcioğlu, Müzik: Arison, Türkçe Sözler: Fecri Ebcioğlu (1968).
Müziğini hazırladığı filmler [değiştir]

Müziğini hazırladığı filmlerden bazıları şunlardır:
1966 – Meleklerin İntikamı
1965 – Seven Kadın Unutmaz
1965 – Sevgim ve Gururum
1965 – Elveda Sevgilim
1965 – Komşunun Tavuğu
1965 – Yıldız Tepe
1964 – Avare Yavru Filinta Kovboy
1964 – Suçlular Aramızda
1964 – Affetmeyen Kadın
1964 – Adanalı Tayfur Kardeşler
1964 – Hızır Dede
1964 – Erkek Ali
1964 – Halk Çocuğu
1964 – Kader Kapıyı Çaldı
1964 – Şoför Nebahat ve Kızı
1963 – Beni Osman Öldürdü
1963 – Çapkın Kız
1963 – Yavaş Gel Güzelim
1962 – Çifte Kumrular
1962 – Cambaz Kızın Aşkı
1962 – Hancı
1962 – Acı Hayat
1962 – Bardaktaki Adam
1962 – Kısmetin En Güzeli
1962 – Yaman Gazeteci [7]
Kaynaklar [değiştir]

Odeon Plak’ın 2010’da çıkarttığı “Fecri Ebcioğlu 1” ve “Fecri Ebcioğlu 2” adlı albümlerin kitapçıklarındaki bilgiler.
^ Eylül’de Gel. Alpay Nazikioğlu. Doğan Kitapçılık, 2004 ISBN 9752932460
^ http://www.multimsn.net/Forum/showthread.php?t=2403
^ 1969 tarihli “Ajda Pekkan, Fecri Ebcioğlu Sunar” adlı LP’in arka kapağındaki yazı. Regal Plak LRZT 706
^ http://www.ajdapekkan.us/ ajdapekkan.us
^ Bak Bir Varmış Bir Yokmuş (kitap) Naim Dilmener. 2003, İletişim Yayınları. s.204 ISBN 975-05-0149-7
^ http://www.birzamanlar.net/
^ http://us.imdb.com/name/nm0247975/

Yorum

Yorum

Kategori:F, Müzik
Yorum (0)
Etiketler: , , , , , , |

<< Yeni Biyografi | Eski Biyografi >>
Benzer Biyografiler
Yorum yapın

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.


Görüntülenme: Tarık Şimşek= 119833, Boran Kaya= 111690, Mimar Sinan= 110281, Taner Şener= 19347, Tarık Gürcan= 17299, Latife Saruhan= 16388, Ünal Gürel= 15974, Sevim Şengül= 15872, Ali Şen= 15405, Aydın Babaoğlu= 15379, Derya Arbaş= 15353, Cumhuriyet’in altın kadınları= 14966, Tarihdeki Kırkpınar başpehlivanları= 14661, Kazım Kartal= 14535, Mehmet İbrahim Kurt= 14526,

@Genel, Akademisyen, Devlet Siyaset, Edebiyat Tarih Sanat, İş adamı, Müzik, Olaylar, Sinema Tiyatro, Spor, Yazılı ve Görsel Basın,

Bu ay neler olmuş |iletişim | Biyografi öner | Bağış >>